06.08.2018

Подільська об’єднана державна податкова інспекція інформує

Новини з податкової:

Е-Receipt – революційна новація у реєстрації та обліку РРО

Найближчим часом бізнес очікують суттєві зміни щодо реєстрації розрахункових операцій, які дозволять спростити та здешевити процес, та покращити умови ведення господарської діяльності.

Справа в тому, що нещодавно в Державній фіскальній службі України була презентована інноваційна інформаційна система реєстрації та обліку реєстраторів розрахункових операцій e-Receipt (електронний касовий чек).

Проект Е-Receipt передбачає оnline реєстрацію пристроїв без подання до контролюючих органів будь-яких паперових документів та не потребує абонентської плати за користування нею.

Новітня система може бути встановлена та підтримуватися будь-яким пристроєм (персональним комп’ютером, планшетом, смартфоном). Крім того, вона матиме можливість інтегруватися з іншими системами ДФС та бухгалтерськими програмами, відповідати вимогам захисту інформації та передбачати мінімальні затрати часу на процес фіскалізації.  Передбачається оnline реєстрацію пристрою виключно через Електронний кабінет та Оnline передачу (отримання) даних. Система працюватиме цілодобово та міститиме значний масив інформації для забезпечення потреб її користувачів. Електронний чек має генеруватися, реєструватися в системі ДФС і доповнюватися QR-кодом, після чого передаватиметься на пристрій. Інформація про фіскальний номер чеку та його QR-код зберігатиметься в e-Receipt та буде доступною для перегляду в Електронному кабінеті платника як платником, так і покупцем.

Прогресивні новації продиктовані часом. Адже сучасна діюча система реєстрації та обліку реєстраторів розрахункових операцій є недосконалою, доволі обтяжлива, незручна та високовартісна для платника податків, потребує суттєвих коштовних затрат на технічне обслуговування та ремонт РРО.

***

Якщо торгуєте в магазинах, які розташовані на території ринку

Законодавством України, зокрема Податковим кодексом, передбачено можливість для платників податків обрати спрощену систему ведення обліку та звітності. В залежності від виду здійснення господарської діяльності платники обирають одну із чотирьох груп єдиного податку. Першу групу платників єдиного податку можуть обрати фізичні особи – підприємці, які не використовують працю найманих осіб, здійснюють виключно роздрібний продаж товарів з торговельних місць на ринках та/або провадять господарську діяльність з надання побутових послуг населенню і обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 300000 гривень.
Визначення торгового місця міститься в Інструкції № 12-торг «Про наявність і використання торгової мережі на ринках та реалізацію сільськогосподарської продукції на них», затвердженої наказом Державного комітету статистики України від 26.07.2005 № 209. Зокрема: торгове місце – площа, відведена для розміщення необхідного для торгівлі інвентарю (вагів, лотків тощо) та здійснення продажу продукції з прилавків (столів), транспортних засобів, причепів, візків (у тому числі ручних), у контейнерах, кіосках, палатках тощо. Проте магазини та об’єкти ресторанного господарства, які сьогодні масово розташовані на ринках, не відносяться до торгових місць.  Тож ті підприємці, які здійснюють роздрібний продаж товарів в магазинах, що розташовані на території ринку, не можуть бути платниками єдиного податку першої групи.

***

Штрафи за порушення трудового законодавства та оплати праці

Подільська ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області нагадує, що з 1 січня  2018 року зросли штрафи за порушення трудового законодавства та оплати праці, фактичний допуск одного працівника до роботи без трудового договору (наказу) може коштувати 128 690 грн. Трудові відносини роботодавця з працівником розпочинаються із укладання трудового договору, який оформляється наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, та повідомлення ДФС про прийняття працівника на роботу.

Повідомлення про прийняття працівника на роботу подається власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом (особою) чи фізичною особою до територіальних органів ДФС за місцем обліку їх як платника ЄСВ до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором одним із таких способів. засобами електронного зв’язку з використанням електронного цифрового підпису відповідальних осіб відповідно до вимог законодавства у сфері електронного документообігу та електронного підпису; на паперових носіях разом з копією в електронній формі; на паперових носіях, якщо трудові договори укладено не більше ніж із п’ятьма особами.

За порушення трудового законодавства юридичні та фізичні особи – підприємці, які використовують найману працю, несуть фінансову відповідальність у таких розмірах:

- 30 мінімальних зарплат за кожного працівника, це 111 690 грн (якщо мінімальна зарплата 3723 грн) за наступні порушення: фактичного допуску працівника до роботи без оформлення трудового договору; оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час; виплату заробітної плати (винагороди) без нарахування та сплати єдиного внеску. - 10 мінімальних зарплат за кожного працівника, це 37 230 грн (якщо мінімальна зарплата 3 723 грн) за недотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці (наприклад, за не оплату роботи в нічний час, роботу в вихідний або святковий день, понадурочну роботу та інші питання оплати праці); - 3 мінімальні зарплати, – це 11 169 грн (якщо мінімальна зарплата 3 723 грн) за такі види порушень: порушення встановлених строків виплати заробітної плати працівникам, інших виплат, передбачених законодавством про працю, більш як за один місяць, виплата їх не в повному обсязі.

Підприємствам та фізичним особам - підприємцям треба приділити дуже велику увагу щодо правильного оформлення наказів про прийняття працівників на роботу, оскільки за можливе визнання недійсного наказу підприємству загрожує штраф у розмірі 111 690 грн. Якщо наказ оформлений правильно, але підприємство, фізична особа підприємець, несвоєчасно повідомили фіскальну службу про прийняття працівника на роботу, то таке порушення коштуватиме підприємству 3 723 грн.

Крім того, статтею 41 КУпАП передбачено адміністративну відповідальність на керівника підприємства від 8500 грн до 17 000 грн за фактичний допуск працівника без трудового договору.

***

Платники Подільської ОДПІ спрямували на соціальні потреби    287 мільйонів гривень єдиного внеску

За січень-липень 2018 року платниками Подільської ОДПІ сплачено 287,3 млн грн єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. Таким чином, надходження єдиного внеску на 14,2 млн грн перевищують  минулорічні показники відповідного періоду.

Так, по м.Подільськ сплачено – 80,7 млн грн, Подільському району – 11,4 млн грн, Ананьївському відділенню –  33,7 млн грн, Любашівському відділенню -  33,9 млн  грн, Савранському відділенню -  21 млн грн, Балтському відділенню – 59,2 млн грн, Кодимському відділенню – 24,9 млн грн, Окнянському відділенню – 22,2  млн грн.

Зростання надходжень єдиного внеску, насамперед,  обумовлена значним підвищенням стандартів в оплаті праці. Активне інформування громадян про важливість офіційного працевлаштування зі сплатою всіх передбачених законом платежів теж сприяє легалізації ринку праці. Дедалі більше найманих працівників цікавляться відрахуваннями єдиного внеску зі своєї зарплати, розуміючи, що від цього залежить їх майбутнє пенсійне забезпечення. Саме така активна громадянська позиція – це додаткові кошти на соціальні виплати сьогодні та в майбутньому.